16.12.2024. – Bazen naš nasušni neće ugledati kraj ni u 2024. godini. Tačnije, kovinska javnost koja je za njega dala pola milijarde direktno, neće se ni ove nove godine kupati u zatvorenom bazenu. Ko se nadao, džaba se nadao. I tako već sedmu godinu.
„Primopredaja bazena nije izvršena iako su svi ugovoreni radovi završeni, jer izvođač radova nije dostavio kompletnu dokumentaciju, koju je po ugovoru dužan da obezbedi i dostavi naručiocu, i koja je neophodna za ishodovanje upotrebne dozvole. Od prošlog našeg odgovora do sada, izvođač je produžio rok važnosti Garancije za ispunjenje ugovornih obaveza do 30.01.2025.godin“- stoji u odgovoru na zahtev koji smo dostavili nadležmoj službi. Podsetimo, rok je izvođaču sa 90 dana produžen na 241 dan, pa ni taj nije ispoštovan jer se desilo da fali dokumentacija. I to je upravo ona suštinska stvar koja nas od 01. novembra sve zajedno muči: dokumentacija, odgovornost, valjanost izvršenih radova. Zato i pitamo i zato i insistiramo. A izvođaču se ne žuri niti ga, po svemu sudeći, neko pritiska. Jer šta znači da je garancija pomerena na kraj januara 2025.? Znači li to da će mu biti uskraćeno tih preostalih 18 miliona koliko mu se duguje na ime ugovorenog posla ili će putem menica biti tražen povraćaj novca za neblagovremeno i nekvalitetno izvođenje radova? Ne ostaje nam nego da čekamo, a mi beležimo u podsetnik i opet ćemo se javiti 30. januara 2025. godine.
Na ime do sada obavljenog posla preduzeću „Gradcom build“ iz Pančeva već je plaćeno oko 488 miliona dinara za „ključ u ruke“. Ključ i može, ali ne mogu da daju sve papire u ruke petnaestočlanoj komisiji koja treba da obavi primopredaju ( spisak članova komisije u antrfileu).
Prema informaciji koju su nam u odgovoru dostavili, bazen na Šljunkari je „progutao“ oko 733 miliona dinara, a naše je da verujemo da je to zaista tako ili da nastavimo da istražujemo. U nastavku teksta prikazaćemo i kako se iz tekuće budžetske rezerve plaćalo i kupovalo za potrebe uređenja Šljunkare i opremanje bazena, koja je potom ograđena, obezbeđena čuvarima i za koju je rečeno da su je građani devastirali.
„Budžet se nikad ne može do poslednjeg dinara realizovati u skladu s planom. Sve okolnosti u kojima će se prikupljati javni prihodi i izvršavati javni rashodi nije moguće do kraja predvideti, a neizbežna su i (manja) tehnička odstupanja i greške prilikom projekcije brojnih pojedinačnih budžetskih aproprijacija. Zbog svega toga, tokom godine dozvoljene su određene korekcije budžeta bez učešća Parlamenta ( u lokalu Skupštine-prim K.I.) što se u praksi realizuje preko tekuće budžetske rezerve“. Ovo obrazloženje našli smo na sajtu Fiskalnog saveta, a dalje se kaže:
„Ta sredstva onda se odlukom Vlade preusmeravaju na korisnike i projekte za koje se pokaže da za njih budžetom nije bilo predviđeno dovoljno sredstava. Zakonski dozvoljen maksimalan iznos sredstava koja se mogu preusmeriti preko budžetske rezerve (bez odobrenja Skupštine) trenutno je četiri odsto prihoda republičkog budžeta, što u 2024. iznosi oko 700 miliona evra. Ukoliko se tokom godine pojavi potreba za značajnijim izmenama budžeta i promenama ekonomskih politika, Vlada je u obavezi da Narodnoj skupštini podnese na usvajanje rebalans budžeta“, pojašnjava Fiskalni savet.
Sve to važi i za lokalne samouprave. Tekuća budžetskja rezerva je fond iz koga se plaća sve ono što nisi uspeo da isplaniraš ili, kako nam se čini pregledom izveštaja, sve što bi trebalo provući, a da ne bode oči javnosti.
U periodu od 01. do 09. meseca 2024. godine preneto je oko 47 miliona dinara raznim korisnicima iz tekuće budžetske rezerve, a po rešenju Predsednika opštine i Opštinskog veća opštine Kovin. (Setimo se onih 300 hiljada BUS radiju Iz tekuće budžetske rezerve u predizbornu propagandu. Projektno finansiranje „iza zatvorenih vrata“ – Kovinskeinfo )
Tako je 12. aprila dato 100 hiljada dinara za projektno tehničku dokumentaciju za utvrdu oko bazena na Šljunkari, a koji dan kasnije i 4,1 milion za nabavku turističkog vozića. 10. maja u bazen na Šljunkari upumpano je još nešto više od milion dinara iz TBR, kao nedostajuća sredstva za opremanje bazena.
Prema izveštaju o izvršenju budžeta iz tekuće budžetske rezerve u maju 2024. godine prebačeno je 700 hiljada dinara kao nedostajuća sredstva za izradu projekta izvedenog stanja auto kampa na Šljunkari.
Mesec kasnije, u junu, opet je iz tekuće budžetske rezerve isplaćeno 720 hiljada dinara za sadnju cveća oko auto kampa, pa onda dvadeset dana kasnije još nešto više od milion dinara za infrastrukturno opremanje auto kampa, a istog dana i oko 2,1 milion za betoniranje puta i rašćišćavanje terena u sportsko rekreativnom centru sa auto kampom.
Recimo samo da je za odlazak đaka na REPUBLIČKO takmičenje dato manje od 74 hiljade dinara.
Kada će kraj i da li će biti kraj ovom stalnom finansiranju bazena i ko je za ovu farsu sa bahatim trošenjem novca odgovoran, nastavićemo da istražujemo, ali i da pitamo!
V.Živkov