Pacijent iz Kovina, sa urednim uputom, nedavno je naišao na zatvorena vrata pančevačke bolnice, i to ne zbog gužve, već zbog ponašanja dežurnog ortopeda. Lekar nije želeo ni da sasluša pacijenta, a kamoli da ga primi na pregled. Međutim.
Diplomirani pravnik, penzioner, Branko Kovačević javio se našoj redakciji kako bi ispričao svoju priču koja ga je potresla kao čoveka i pacijenta. Posle 40 godina radnog staža i odvajanja za zdravstveno osiguranje ovaj gospodin ostao je uskraćen čak i da ga dežurni doktor sasluša, a kamoli pregleda.
Gospodin Kovačević, kako je rekao za naš portal, javio se dežurnom lekaru u kovinskom Domu zdravlja u subotu, 16. avgusta oko podneva zbog velikog otoka i jakog bola u levom kolenu. Nakon pregleda dežurni doktor kovinskog Doma zdravlja preporučio je pacijentu da se u narednih 24 sata javi ortopedu u pančevačkoj bolnici zbog otoka koji se njemu ni malo nije svideo, a i zbog eventualne upale. Pošto nije mogao sam da se odveze do Pančeva tog dana, Branko je angažovao prijatelja koji ga sutradan, u nedelju 17. avgusta u jutarnjim časovima odvozi u pančevačku bolnicu. Posle uredno predatog uputa na prijemnom šalteru, medicinska sestra je zavela pacijenta u protokol i rekla da sačeka da doktor siđe. Nedugo zatim doktor se pojavio, pregledao dva pacijenta i kada je red došao na Branka doktor se uputio ka izlazu. Uljudno, bez povišenog tona, gospodin Kovačević se obratio doktoru rekao mu je da i on čeka na red i da je zaveden u protokol. Dežurni ortoped pitao ga je šta treba, nakon čega Branko pokušava da objasni da je dobio uput i da dolazi iz Kovina, da mu je koleno jako otečeno i da ne može da stane na nogu. Doktor niti odgovara, niti gleda uput već samo izgovara „dođite u ponedeljak u ambulantu ja moram sad da idem“. Po rečima Branka Kovačevića dežurni ortoped dr Nenad Kovjanić, čije ime je kasnije saznao od sestre sa prijemnog, ležerno je otišao i činilo se da ne žuri na neku hitnu intervenciju.
Tražili smo i odgovor povodom ovog slučaja Opštoj bolnici Pančevo kako bi čuli i drugu stranu. Umesto saopštenja, našoj redakciji javio se dr Nenad Kovjanić i u kratkom i prijatnom razgovoru obrazložio njegov postupak tog dana. Naime kako nam je rekao bolnici u Pančevu nedostaju doktori, a posebno u danima dežurstva. Pret
hodnog dana, zbog aktuelne situacije u zemlji, imao je 60-70 intervencija kod građana sa protesta i oko 30 intervencija kod povređenih policajaca. Ovo što nam je ispričao pacijent je viđenje situacije iz njegovog ugla dok je iz ugla dežurnog doktora drugačija slika. Naime nije ni imao nameru da neko pomisli da ne želi da primi pacijenta ili da mu pruži pomoć. Kada mu je Branko na hodniku rekao da i on čeka na pregled, doktor mu jeste rekao da dođe u ambulantu u ponedeljak, ali je izostalo objašnjenje zbog čega, pa je nesrećnim slučajem izgledalo kao da doktor neće ni da priča sa pacijentom. Razlog je bila hitna intervencija na koju je doktor pozvan da ode. Inače u svojoj dugogodišnjoj praksi bilo koji pregled koji nije hitan u danima vikenda doktor šalje u ambulantu koja radi svakog radnog dana do 17 časova, ukoliko nisu deca ili trudnice. Doktor napominje da u nekim slučajevima nisu ni pacijenti fer, neki iako imaju problem preko nedelje čekaju vikend odnosno nedelju da ih prime kao hitne slučajeve jer je tada manja gužva i ne čekaju puno u redu. Doktor Nenad Kovjanić, ortoped, još jednom napominje da je samo došlo do nesporazuma, a ne da nije hteo da primi pacijenta.
hodnog dana, zbog aktuelne situacije u zemlji, imao je 60-70 intervencija kod građana sa protesta i oko 30 intervencija kod povređenih policajaca. Ovo što nam je ispričao pacijent je viđenje situacije iz njegovog ugla dok je iz ugla dežurnog doktora drugačija slika. Naime nije ni imao nameru da neko pomisli da ne želi da primi pacijenta ili da mu pruži pomoć. Kada mu je Branko na hodniku rekao da i on čeka na pregled, doktor mu jeste rekao da dođe u ambulantu u ponedeljak, ali je izostalo objašnjenje zbog čega, pa je nesrećnim slučajem izgledalo kao da doktor neće ni da priča sa pacijentom. Razlog je bila hitna intervencija na koju je doktor pozvan da ode. Inače u svojoj dugogodišnjoj praksi bilo koji pregled koji nije hitan u danima vikenda doktor šalje u ambulantu koja radi svakog radnog dana do 17 časova, ukoliko nisu deca ili trudnice. Doktor napominje da u nekim slučajevima nisu ni pacijenti fer, neki iako imaju problem preko nedelje čekaju vikend odnosno nedelju da ih prime kao hitne slučajeve jer je tada manja gužva i ne čekaju puno u redu. Doktor Nenad Kovjanić, ortoped, još jednom napominje da je samo došlo do nesporazuma, a ne da nije hteo da primi pacijenta.Medicinsko osoblje, medicinska sestra i tehničar, iz prijemne ambulante izrazilo je žaljenje što Branko nije pregledan i objasnili da oni ne mogu nikako da utiču na to što ga doktor nije primio i uljudno mu se izvinili zbog toga.
Branko Kovačević nije jedini pacijent koji se suočava sa ovakvim odnosom lekara prema ljudima kojima je pomoć najpotrebnija. On je odlučio da svoju priču podeli sa javnošću ne samo zbog sebe, već i zbog svih drugih pacijenata koji nemaju snage ili mogućnosti da progovore. Njegova poruka je jasna, ovakvo ponašanje lekara ne sme da postane uobičajeno i prećutano. Objavljivanjem ovog slučaja želi da podseti i lekare da se vrate osnovnom pozivu medicine, humanosti i brizi za pacijenta, a zdravstvene institucije da obezbede da se ovakve situacije više nikome ne ponove.
Ovde se priča ne završava. Ima i pozitivnih stvari koje Branko želi da podeli sa javnošću. Naime posle ovog događaja gospodin Kovačević imao je još od ranije zakazan redovan pregled kod urologa dr Nikole Munića, koga naš sagovornik ovim putem pohvaljuje kao ljubaznog i nadasve profesionalnog, a Branko je iskoristio priliku da ode u direkciju bolnice i uputi žalbu na rad pomenutog ortopeda. U kancelariji ga je primilo ljubazno osoblje direktora bolnice koja je saslušala pacijenta, uputila izvinjenje i organizovala naknadni pregled kod ortopeda dr Stefana Pavlovića. „Sve sam uspeo da uradim u jednom danu, da budem pregledan, da snimi koleno i da mi se ukaže pomoć, da mi doktor prepiše terapiju i zakaže kontrolni pregled. Ovime su dokazali da poštuju pacijenta i njima se zahvaljujem, ali ostaje gorak utisak sa dr Kovijanićem“, zaključuje Branko Kovačević.
M. Ljiljanić