Tragom pitanja čitalaca: Potrošač ima pravo na zamenu artikla pod jasnim uslovima koje reguliše Zakon

09.08.2024. – Jedna naša čitateljka poslala nam je fotografiju proizvoda koji se pokazao kao neispravan, kada je otvorila pakovanje, iako je rok upotrebe bio u redu. Rekla je da je otišla u objekat u kome je kupila ta dva pakovanja pavlake za kuvanje, sa fotografijom sadržaja i računom i tražila da joj se da novi proizvod, ali je poslovođa prodavnice odbila da to učini, jer, navodno, menja se samo mleko, ne i drugi proizvodi, i samo kad je istekao rok.

Tragom te informacije, obratili smo se i poslovođi objekta i pitali za objašnjenje. Ljubazna trgovkinja nam je objasnila da oni menjaju samo artikle kojima je istekao rok, uglavnom mleko, a pavlaka je bila u roku.

-Zamenili bismo joj, da je sačekala, a mi bi sami nadoknadili iz svog džepa, rekla je ona.

Ova je situacija samo dobra prilika da se i trgovci i potrošači podsete da postoji Zakon o zaštiti potrošača kojim su sve ove stvari jasno regulisane. Zakon o zaštiti potrošača (Zakon o potrošačima) (paragraf.rs) Trgovci su odgovorni za ono što prodaju, bez obzira što ne znaju da li je sadržaj pakovanja ispravan, kaže Zakon. Oni su dužni da kupcu daju ispravan proizvod, a sa svojim dobavljačem da regulišu dalje odnose u pogledu priznavanja povraćaja, obeštećenja i sl. Kupac ima pravo da zameni proizvod kojim nije zadovoljan, naravano pod uslovom da ga nije fizički oštetio, a u ovom slučaju, ima pravo da traži ispravan proizvod bez obzira na rok trajanja na deklaraciji.

Kupac ima pravo da vrati svaki proizvod koji ne zadovoljava njegova očekivanja ili se predomisli o kupovini. Ova praksa se ne koristi često kod nas, većina trgovaca i kupaca i ne zna da su te stvari regulisane zakonom i da tu niko nije oštećen, osim proizvođača, u krajnjem slučaju koji mora da vodi računa o tome da svaki artikal bude propisno pripremljen i zaštićen.

Naša čitateljka je imala pravo da dobije zamenu, ali većina kupaca odustane jer nemaju volje da se vraćaju

Svi oni koji online kupuju proizvode, od registrovanih prodavaca, takođe imaju pravo da vrate artikal u predviđenom roku, ako ne zadovoljava njihovo očekivanje ili im ne odgovara iz bilo kog razloga, što je uglavnom i vidljiva napomena u prepisci između kupca i prodavca. Svaki prodavac u obavezi je da izda i ugovor o kupovini u kome su i uslovi prodaje.

Možda bi bilo dobro da se u obavezno štivo u objektima koji nude proizvode i usluge stavi primerak zakona o zaštiti potrošača, jer on ne štiti samo potrošače, već i trgovce i pružaoce usluga.

V.Ž.

Podeli vest:
5 1 vote
Oceni
guest
0 Komentari
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments