Gde se daju opštinski promotivni filmovi vredni pet ipo miliona dinara? I Đenka da pozavidi!

Foto print video snimak dronom Igor Panin

I ovo je samo jedan od primera kako su se nosioci naprednjačke vlasti dosetili da izigraju sopstveni zakon o sufinansiranju projekata u medijima, donet pre dve godine radi usaglašavanja sa standardima EU. Većina lokalnih samouprava tada nije do 01. marta raspisala poziv medijskim kućama da podnesu projekat, što ih je uvelo u prekršaj. Kada smo pitali načelnicu opštinske uprave može li se medijima na drugi način dati novac iz budžeta, vrlo odlučno rekla je da ne mogu No, upravo je sve prošlogodišnje i ovogodišnje nabavke i ugovore potpisala načelnica opštinske uprave Jelena Čolaković. Prošle i ove godine oko osam miliona dianra. Nakon uvida u dokumentaciju o nabavkama koincidentno se primećuje šablon po kome su sklapani ugovori. O video snimcima nemamo informacije, gde su i šta rade, a sve pobuđuje na zaključak da je samo pronađen način da se upumpava novac u lojalne medije.

Radi lakšeg praćenja plasmana sredstava pokušaćemo da informacije razdvojimo po korisnicima sredstava.

Dnevniku Vojvodina Press doo preduzeću za izdavanje i štampanje novina Novi Sad, za uslugu produkcije i distribucije video snimaka za potrebe promocije razvojnih, privrednih, infrastrukturnih i kapitalnih projekata koji se realizuju na teritoriji opštine Kovin, dat je posao u dva navrata. Jedan krajem 2024. godine, a onda ponovo i u junu 2025. godine. Oba puta posao je bio vredan po milion dinara, s tim što je prvi put Dnevnik, koji ama baš nikakve veze nema sa video produkcijom, prihvatio da uradi 7 vdeo materalijala u trajanu do 3 minitu, a u junu ove godine za milion dinara radi 8 u trajanju od 3 minitu i 5 u trajanju do 1 minita. Ta igra brojkama u video materijalima pokazaće se, ponavlja se kao i sve drugo u datumima i ugovorima za snimanje, tobožnjih, video promocija.

Foto Dejan Kreculj

Postavlja se pitanje kako će preduzeće koje je registrovano u APR-u pod šifrom 5813 – izdavanje novina ispuniti ugovorenu obavezu produkcije i distribucije video snimaka? Pretragom u internet pretraživaču nismo uspeli da pronađemo ni jedan video materijal ovog preduzeća. Pozivi za dostavljanje ponuda upućeni su na tri adrese, a pristižu samo od jednog dobavljača, u ovom slučaju od Dnevnika Vojvodina press doo preduzeće za izdavanje i štampanje novina pa je primenom kriterijuma za dodelu ugovora „cena“ ona prihvaćena i u decembru 2024. i u junu 2025. godine kao najpovoljnija ponuda.

Za promociju turističkog potencijala opštine Kovin i zelene agende, sa produkcijskom kućom Stella production doo Beograd, koju zastupa Marina Malević Ćurić, sklopljen je ugovor u decembru za izradu promo video materijala i to 5 u dužini do 3 minuta i 5 u trajanju od 1 minuta. Ugovor je bio vredan ukupno 999 hiljada dinara sa PDV. Rok za izvršenje ugovornih obaveza nije vidljiv iz ugovora, ali je naglašeno da će posao biti plaćen najkasnije 45 dana po predaji materijala. U junu 2025. godine sa istom produkcijskom kućom za iste video materijale ponovo se sklapa ugovor, ovoga puta uz obavezu da Stella production za 999.000 dinara uradi 8 video materijala do 3 minitua i 5 u trajanju do 1 miniut. Kao i u prethodnom slučaju i ovoga puta, za neki dinar manje od DVA miliona produkcijska kuća iz Beograda je trebalo da u pola godine uradi opštini Kovin 23 promotivna video snimka i da te radove dostavi na CD ili USB naručiocu posla. Rok za realizaciju posla nigde se ne vidi u ugovoru, ali je rok za plaćanje najkasnije 45 dana po završenom poslu. Ugovor predviđa i mere zaštite naručioca u slučaju da se kasni sa realizacijom ili da se posao ne uradi kako je dogovoreno. Nejasno je kako se kasni ako nema roka? No, isto se pitanje postavlja i u slučaju Dnevnika, jer je ugovor tipski. Razlikuje se samo u izvršiocu i broju video snimaka.

Posle dve medijske kuće koje nisu dobile prethodno sredstva na javnom konkursu za subvencije, u postupku pogodbe našle su se i dve koje su dupli dobitnici.

Print skrin video snimka Igor Panin

Kao i u prethodnom slučaju od tri poslata poziva za dostavljanje ponuda za uslugu produkcije i distribucije video snimaka za potrebe promocija društveno odgovornih akcija iz oblasti socijalne zaštite, preduzetnišva, rodne ravnopravnosti, mladih i dece pristigla je samo jedna koja je ujedno bila i najpovoljnija. Ugovori vredni 650 hiljada dinara u decembru 2024. godine i 700.000 dinara sa PDV-om u junu 2025. godine, dodeljeni su pošto je RTV Pančevo već dobilo prethodna sredstva na redovnom konkursu za subvencionisanje medija. U 2024. godini – 330 hiljada dinara od milion ukupno i u 2025. godini 380 hiljada dinara. No, tek što su stigla sredstva po konkursu stigao je i poziv od organa OU da daju ponudu za izradu promotivnih video materijala i da dobiju dodatna sredstva iz budžeta. Kako se raid o malim nabavkama koje ne podležu tenderima, već se pogodbom između tri najpovoljnije izabere izvođač, to je u roku od dva dana izabrano RTV Pančevo. Druga dva poziva u ovoj godini, poslata su preduzećima koja su osnovana tek pre par meseci na isti dan i sa istom adresom sedišta preduzeća. Naime pozivi su poslati na adrese Info tim sistem-a i Info media sistem-a registrovanih u APR-u 24. februara 2025. godine sa sedištem na adresi Ljutice Bogdana 1A. Kako ova dva novoosnovana preduzeća nisu dostavila svoje ponude izabrana je ona koja je i planirana.

Za iznos od 650 hiljada dinara RTV PANČEVO obavezalo se da uradi 4 promo video materijala u trajanju do 3 minita. U 2025. godini za 700 hiljada dinara čak 8 u trajanju do 3 minitua i 5 u trajanju do 1 minut. Dakle za manje para isto koliko i Dnevnik, odnosno Stella. Ili je to samo šablonski ugovor?

U ugovoru koji je sa RTV Pančevo sklopljen 2024. godine za snimanje promotivnih videa ugovorne strane saglasno su konstatovale da je ugovor za dodelu usluge produkcije i distribucije video snimaka za potrebe promocije razvojnih, privrednih, infrastrukturnih i kapitalnih projekata koji se realizuju na teritoriji opštine Kovin. Ali zato u članu 1 stoji da je predmet ugovora promocija društveno odgovornih akcija iz oblasti socijalne zaštite, preduzetnišva, rodne ravnopravnosti, mladih i dece. Iako se radi verovatno o grešci, jasno je da je u pitanju šablonsko sklapanje ugovora. U ovom slučaju sa regionalnom televizijskom kućom koja putem svog kanala prenosi i TV Informer i najstrašnije huškanje na nasilje nad studentima i građanima koji su u protestu.

U 2024. godini od milion dinara po konkursu koji je raspisan tek negde u avgustu, najviše je dobio Bus radio, ali je pre raspisanog konkursa iz tekuće rezerve BUS radiju dato 300 hiljada dinara ugovorom od 14. maja da bi pružao medijske usluge radija, emitovanje informacija o radu organa lokalne samouprave, javnih preduzeća i ustanova na teritoriji opštine Kovin.

FotoDejan Kreculj

U specifikaciji medijskih usluga koje važe od 15. maja do 30. juna 2024. godine stoji još i obaveštavanje javnosti u vezi sa lokalnim izborima raspisanim za 02. juni 2024. godine., saopštenjima i odlukama izborne komisije kao i promocija i izveštavanje o svim akcijama i manifestacijama koje podržava lokalna samouprava u svim naseljenim mestima.

Bus nikada nije izvestio ni o jednoj aktivnosti vezanoj za predizborne radnje drugih učesnika u izbornoj trci, o osporavanju Rumunske liste, o prigovorima na regularnost i u vezi s tim obrazloženjima OIK i slično. Od 300 hiljada dinara, koje je iz tekuće budžetkse rezerve dobilo javno glasilo na opštinskoj frekvenciji, ni reč nije bila objavljena o objektivnim dešavanjima u lokalu. Ali je zato emitovan predizborni spot SNS.

BUS je, posle izbora, dobio 400 hiljada dinara po konkursu, a onda mesec dana kasnije još 400 hiljada dinara opet za zakup vremena za potrebe opštine Kovin i oglašavanje ( nečega).

U ovoj godini od 1,97 miliona dinara BUS radio dobio je 800 hiljada dinara na javnom konkursu za medije. No, tek je polovina godine.

U tihoj senci i ušuškanosti sedi, krckajući svoj deo kolača iz jedne od osam opština u južnom Banatu, START 013 koji je prošle godine dobio na konkursu 270 hiljada, a ove čak 600 hiljada dinara.

Ako smo dobro sračunali, za pet ipo miliona opština Kovin treba da dobije ili je već dobila, ukupno 60 promotivnih videa u trajanju od jednog do tri minitua. To je jedan ozbiljan film. Gde su snimci? Čemu služe? Da li se prikazuju na nekim zatvorenim projekcijama? Možda bismo i mi voleli da ih vidimo da bismo bolje shvatili sav taj trud lokalne vlasti oko popravljanja kvaliteta života na svim nivoima.

Za sve pare.

A onda se desi da se od Internet medija Kovinske info traži da prenosi i sliku iz drugog dela sale, da javnost vidi! Kovinske info nisu dobile sredstva na konkursu, niti nam je ikada upućen poziv da nešto uradimo za potrebe opštine. Ko zna, možda bismo i umeli?!

Redakcija

5 2 votes
Oceni
guest
1 Komentar
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Slobodan Dukic
Slobodan Dukic
3 months ago

Dzabe tolikog prolivenog mastila. Pas laje, karavan prolazi.

Scroll to Top